Eiwitten zijn erg belangrijk als u veel sport!

Sporten is in het dagelijks leven steeds belangrijker geworden. Daarom ga ik u vandaag een aantal  goede tips geven. Heeft u de goede voornemens nog steeds vast en sport u nog heel veel? Dan bent u er zeker ook van op de hoogte hoe belangrijks eiwitten voor u zijn. Deze zijn niet alleen belangrijk voor sporters, maar moeten niet-sporters ook voldoende binnen krijgen. Deze stoffen zijn dan ook nodig om aminozuren aan te maken in het lichaam, het transport van stoffen in het bloed spelen ze ook een rol bij, ze zijn betrokken bij spier opbouw en bij spier afbraak. Zo zijn er nog veel meer functies die deze eiwitten hebben waar van u niet wist dat deze zo belangrijk zijn.

Hoeveel van deze stoffen moeten we binnen krijgen?

De eiwitbehoefte verschilt tussen niet-sporter en verschillende andere sporters. Dit heeft allemaal te maken met het spier opbouw aangezien verschillende typen sporters ook meer spieren gebruiken en is het ook belangrijk waarvoor zij het gebruiken. Een niet-sporten heeft ongeveer achttiende van een gram per kilo lichaamsgewicht nodig, een duur-sporter zit op een tweede gram per kilo lichaamsgewicht en heeft een fanatieke krachtsporter ronde de ander halve gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Zo is te zien dat een inactief persoon minder nodig heeft dan iemand die veel sport en hier ook dagelijks mee bezig is.

Meer info

Voor meer informatie kunt u altijd een kijkje nemen op de site van fit.nl waar u alle belangrijke informatie kunt vinden met betrekking tot het sporten!